۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

موزائیک ناپل تحریف تاریخ

در پست پیشین در مورد موزائیکی صحبت شد که صحنه ای از نبرد گائوگم را به تصویر کشیده است ، (نبرد داریوش سوم و اسکندر) . این موزائیک اکنون در موزه ملی ناپل در ایتالیا نگهداری میشود .
نگارنده این تابلو که به موزاييک ناپل شهرت‌يافته، ضمن تحقير ايرانيان از جامه‌ي سربازان ايراني ناآگاه بوده است .در نقش موزائیک اسکندر با چهره مصمم و قوی  به قلب سپاه ایران حمله کرده و داریوش سوم را که چهره ای هراسان ومضطرب دارد هدف گرفته.هجوم آوردن اسکندر به ميانگاه ارتش و رويارويي با خود داريوش، چنانکه موزاييک ناپل مي نماياند، دروغي بيش نيست؛ به گفته‌ي خود‌يونانيان داريوش سوم جنگجويي دلير بود و در نبردي تن به تن دليريش را پيروزمندانه به اثبات رسانده بود.
موزائیک ناپل

۸۳ نظر:

نوشین گفت...

آب دهان و تف و ادرار
بروزم

نوشین گفت...

خاک بر سر هر کسی در این دنیا که نمیتونه بزرگی ایرانیان را ببیند همین اروپائیان زمان هخامنشیان در این دنیا و این نقشه جغرافیائی نبودند اینرا ناپلئون بناپارات در نامه ای به یکی از پادشاهان نفهم قاجاریه نوشته بوده

Unknown گفت...

دوست گرامی خطت سبز رنگه در زمینه سیاهرنگ خط سخت خوانده میشود لطفا" تغییراتی دراین نوشته و رنگهایش بده متشکریم

شاهین گفت...

درود
آریاناز عزیز بسیار سپاس که در مورد این موزائیک آگاهی دادی.داریوش سوم آن گونه که من فهمیدم پادشاه دلیر جنگجو و خوبی بوده.فقط پس از چند کودتا و در زمانی که حکومت بسیار پریشانی داشته بر تخت نشسته
محبوبه عزیز پاسخ داده.من تا کیوان شید بسیار مشغولم.فکر نکنم تا اون موقع بتوانم جواب بدم
در پناه اهورا

پسرک آریایی گفت...

درود با افتخار تمام لینک شدی
با اسم وبلاگت لینکت کردم دوست داشتی چیز دیگه باشه بیا بگو عوض کنم
بدرود هموطن

ستاره گفت...

سلام آریاناز نازنینم

ممنونم از توجهت و پاسخگویی ات به سئوالم

این غربی ها را هرکاری هم که بکنی با پارسیان جور نمیشوند ، یعنی همیشه دم از مخالفت با ملت و کشور ما میزنند.

هیچوقت شکوه و عظمت ایران را نمیتوانند شاهد باشند.البته تصویر برای من باز نشد.شاید باید با فیلتر.... بازش کرد.
بهر حال بسیار ممنونم از دقت و لطفی که همیشه نسبت بمن داری
سبز باشی و مانا

نوشین گفت...

آریاناز خوب من شمارا در وبلاگ تاریخیم با نام ایران لینک کردم شماهم منو با نام ایران لینک کنید خوشحال میشم

timepassenger گفت...

سلام و درود برتو!
همیشه سبز باشی!

بادبادکباز گفت...

سلام
داریوش سوم دوبار از جنگ گریخت و سپاهش رو بدون فرمانده گذاشت!(طبق کتاب ایران رومن گیرشمن)
موفق باد.

arianaz گفت...

بادبادک باز گرامی
حتی به گفته یونانیان داریوش سوم مردی شجاع و جنگاور بوده
زمان داریوش سوم ایران در وضع آشفته ای به سر میبرده بسیاری از لشگریان داریوش را غیر ایرانی ها و مزدوران یونانی تشکیل میداده اند تنی چند از سرداران ارتشش در انجام وظیفه خود اهمال کردند و عده ای خیانت .
اگر بر داده های باستان شناسی بابلی تکیه کنیم در آن منطقه دو برخورد روی داده یکی کوچک و دیگری همان گائوگم این بانوشته اروپاییان در تضاد است و بیان میدارد که سربازان ارتش شاهنشاه را رها کردند.در جنگ گائوگم بخشی از سپاه داریوش به فرماندهی بسوس وی را ترک کردند و به سوی مرکز ایران شتافتند و گروهی نیز گریختند و برای شاهنشاه راهی جز عقب نشینی نمانده بود . باید در نظر گرفت که این سخنان تنها یک انگاشت است اما انگاشتی مستند و به ویژه درباره ی جنگ بر پایه روزنگار بابلی

yahda گفت...

مرا در آغوش بگیر!

نوشین گفت...

به علت اشتباهی که بعضی از هموطنانمون در مورد معنای اسم قم دارند (که آنهم تقصیر دولت نامردان ایران است)
این مطلب را اینجا منتشر میکنم
یروزم

وهومن گفت...

مهربان گرامی درود .در اینکه داریوش مرد کاردیده و جنجگوی بی نظیری بود جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد اما متاسفانه با زهم ایرانیان خود زمینه نابودی خویش را فراهم ساختند در صورتی که اگر داریوش از پشت سر خود مطمئن بود وخیالش از بابت دشمنان داخلی و درباری آسوده بود هیچگاه زن و فرزندان خود را در جنگ بهمراه خود نمی برد اما شاید
بزرگترین
اشتباه داریوش سوم راعمل نکردن به وصیت نامه کوروش بزرگ دانست که از جانشینانش خواسته بود در جنگ های مهم با شورشیان قدرتمند حتما از نیروی و ایرانی استفاده شود و تا جایی که امکان دارد از به کاربردن نیروهای مزدور در خط مقدم پرهیز شود زیرا در آنها نوعی حس نفرت از ایرانیان بخاطر سروری بر آنها وجود دارد و با رغبت با دشمنان نخواهند جنگید ولی سربازان پارسی چون می دانند اگر شکست بخورند کشورشان به نابودی کشیده می شوند و مال و ناموس به چپاول خواهد رفت وهمچنین با حس میهن دوستی خود قطعا پایداری خواهند ورزید که نمونه بارزآن را میتوان پایداری بزرگترین ژنرال ایران آریوربرزن دانست که تا اخرین لحظات عمر، خود و سپاهیان وفا دارش مردانه جنگیدند بطوریکه اسکندر بد کردار را وادار به تحسین کردند ودر راه میهنشان مردانه در خون خود غلطیدند.
اما برخی علل دیگر هم وجود دارد که میتوان بدینگونه چکیده انها را بیان داشت:
1)تازگی داشتن نوع جنگ کسی نمی توانست پس از 220سال برتری و سروری ایرانیان ،برخواستن اسکند را را یک شورش انگاشته و آن را چندان جدی بگیرد.....و تاکنو کسی جرات نیافته بود حتی در میهن خود قدرت خود را به نمایش بگذارد.
2)در جبهه ایران از سوی تجربه دفاع مقدس فراموش شده بود و از سوی دیگر و با شرایط موجود زمان از عواطف بسیار کمرنگی برخوردار بود. ...
3)مقدونیایی های تازه نفس به سرداری رهبر خود اسکند می جنگیدند و در ایرانیان در فاصله ای بیشتر از 2000کیلومتر از درباری فرسوده و داریوشی که در چنگال توطئه های درباری دیگر نمی توانست حتی یاد آور سایه کوروش بزرگ و داریوش بزرگ باشد(تاریخ ایران دکتر پرویز رجبی ).

با این همه از تلاش شما مهربان در راستای شناساندن تارخ این کهن بوم سپاس گذاری میکنم.پیروز باشید و سربلند

arianaz گفت...

درود وهومن گرامی
نظر شما کاملا درست است و اولین عامل نابودی هر تمدنی ریشه در داخل آن دارد
من هم قصد طرفداری کورکورانه ندارم تنها نیتم افشای حقیقت است که در پس تاریخ و دروغهای آن نهان شده
سپاسگذارم از توجه شما و راهنماییتان
پاینده باشید یار آریایی

راضیه گفت...

سلام هانی
خارجیا اگه با ما جور بودن فیلم 300 رو نمیساختن که ایرانیا رو وحشی جلوه بدن اینجور که شنیدم داریوش مرد شجاع و بزرگی بوده
شعر تازه ای دارم

Aria Animation گفت...

سلام آریاناز
- - - و دوستان خوبی که در نظرات این وبلاگ شرکت میکنند و تبادل نظر و گفت و گو در این مورد دارند.
مسلماً مطالب وبلاگ بسیار بسیار خوب و عالی ست. ولی این سؤال ها و جوابها و بحث در قسمت نظرات به همان اندازه میتواند مهم و جالب باشد.
چرا که تفکرات و اطلاعات اشنباه و همیچنین تحریفات در اینجا قابل بررسی و اصلاح است و از این جهت این بخش خیلی مهم است.
خوشبختانه مدیر این وبلاگ - آریاناز - نسبت به مطالب اشراف خوبی دارند و جوابهای مناسب و جالبی در این رابطه میدهند و البته به تناسب نظرات هم مفیداند. در نتیجه میتونه با دقت نظر دهندگان و خوانندگان در جزئیات و اسناد معتبر این بحث رو به نتیجه ی مطلوبی برسونه.
من همین الآن نظرم رو نسبت به پست قبلی هم در قسمت نظراتش نوشتم -
از بابت اینکه در وبلاگتون پویا هستین و به نظرات با دقت و البته با اطلاعات کافی پاسخهای درخور و مناسب میدین ممنونم.
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم.

www.AriaAnimation.blogspot.com
AriaAnimation@Gmail.com
(;

ستاره گفت...

سلام

آخه راه رفتنشان خیلی با نمک هست.

من الان تو خونه فنچ دارم و تو حیاط از چندتا گربه نگهداری می کنم.

آریاناز ...فردا جلسه ی مهمی دارم ، برام دعا کن.استرس زیادی دارم.
دوست دارم.

امیر گفت...

با سپاس از دیدار شما.
در مورد این ماجرای تاریخی باید بیشتر دیگران را آگاه ساخت.
عده ای در آنسو تاریخ را دوباره میسازند و از این سو مسولان فرهنگی ما
نشسته اند تا هزار بار دیگر یکی 300 بسازد و یکی خلیج پارس را تغییر نام دهد و آن دیگری هم دانشمندان ما را به خود اختصاص دهد.
چرا؟!
اگر عده ای جوان بی نام و نشان دراین زمینه نکوشند چه کسی مانع این تحریفات بزرگ تاریخ میشود؟
ایزدا خودت این جوانان را یاری ده.

ستاره گفت...

سلام و شبت خوش دوست نازنینم

ممنونم از دلگرمی که بهم دادی ، امروز جلسه به نفع من تمام شد ..چیزی که هیچکدام از ما به آن فکر نمیکردیم خیلی زود اتفاق افتاد.الان دو احساس متضاد دارم ، اولی یه حس آرامش بعد از سالها و دومی یه حس اظطراب از آینده ی مبهم که خیلی اذیتم میکند.باور کن از عصر تو نت هستم ولی شاید به چندتا کامنت فقط جواب دادم.منم مثل تو میخوام دیگه شبا زود بخوابم و البته با قرص!!!!!
شبت بخیر و باز هم از توجه و محبتت متشکرم
در ضمن امشب تصویر موزاییک برام باز شد.
دوست دارم همدل سبزم

مژده گفت...

دل تنگم برای
تپش قلب در خیابان
دسته های چند نفره سبز...

آرش گفت...

شما هم لینک شدید.... باعث افتخار ماست... به امید آزادی ایران زمین از چنگال بد اندیشان.... بدرود

homayoon گفت...

سلام .خوبی کارت درسته .. جنبش سبز نیاز به یاری دارد با گذاشتن پست مشترک 4 در پست بعدی وبلاگتان می توانید به جنبش یاری رسانید .

homayoon گفت...

سلام .خوبی کارت درسته .. جنبش سبز نیاز به یاری دارد با گذاشتن پست مشترک 4 در پست بعدی وبلاگتان می توانید به جنبش یاری رسانید .

homayoon گفت...

سلام .خوبی کارت درسته .. جنبش سبز نیاز به یاری دارد با گذاشتن پست مشترک 4 در پست بعدی وبلاگتان می توانید به جنبش یاری رسانید .

شاهین گفت...

درود
دوست خوبم خوشحال میشم ادامه ی دیدگاهم را بخونی
در پناه اهورا

وهومن گفت...

با درود مهربان گرامی
گمان کنم این شعر(که از زبان آریوبرزن ارتشبد محبوب من و هر ایرانی میهن دوست می باشد )با نوشتار زیبایتان در پیوند باشد:
«بدان اي سكندر پس از مرگ من
پس از ريزش آخرين برگ من
تواني گشايي در پارس را
نهي بر سرت افسر پارس را
به تخت جم و كاخ شاهنشهان
قدم چون نهي بادگر همرهان
مبادا شوي غره از خويشتن
كه ايران بسي پرورد همچو من
چو اسكندر اين جانفشاني بديد
سر انگشت حيرت به دندان گزيد
به آهستگي گفت با خويشتن
كه اينست مفهوم عشق وطن
اگر چند آن آريا مرد گرد
پي پاس ايران زمين ، جان سپرد
ولي داد درسي به ايرانيان
كه در راه ايران چه سهل است جان

گرامی باد نام آریو برزن
پاینده باد دین بهی
جاوید باد سرزمین مزدا آفریده ایران
و زنده باد فرزند زاده کوروش بزرگ آریاناز مهربان

ستاره گفت...

سلام آریا ناز مهربونم

با نامه ای به میر عزیزمان به روزم

منتظر حضور سبزتان

[گل]

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
شما نیز به پیوندهای ما افزوده شدید
پاینده ایران

آرش گفت...

با " موسیقی در ترازوی کیفیت " بروزیم.......... بدرود

Unknown گفت...

سلام دوست عزیز
شما همیشه به ما لطف داشتی و داری...
لینکت کردم...

به امید آزادی سبز...

شاهین گفت...

درود
آریاناز عزیز به روز کردم
در پناه اهورا

باران(سرباز هخامنشی گفت...

داریوش شجاع نبود. شاید اسکندر در اولین نبرد ها ترسو بود اما او هم ترسو نبود. اسکندر تنها به یاری شانس توانست ایران را تصرف کند . و آن شانس این بود که همه خیانت کردند.

بزرگمهر گفت...

درود بر شما
نوشتار بسیار جالبی بود. شوربختانه از این غرض ورزی ها و تحریف ها در مورد تاریخ ایران، بسیار می بینیم. موفق باشی دوست خوبم
پاینده ایران

نوشين گفت...

معرفي ميرزا حسن رشديه از پيشقدمان نهضت فرهنگي در ايران

** فقط ببينيد ملايان بي سواد مفت خور آشغال چه بلائي بر سر اين مرد فرهنگ دوست ايراندوست آورده اند!!

پسرک آریایی گفت...

زیبا بود
آپم
معانی نام‌های ایرانی و ایرانی تبار

ناخدا گفت...

شگرفترین دستاوردهای آیات عظام

yahda گفت...

به عنوان هدیه خداحافظی این صوت های آسمونی رو بهتون تقدیم می کنم، گرچه با حجم بالا آپ کردم تا از کیفیتش کم نشه، امیدوارم دانلود کنید و گوش بدید تا روحتون تازه بشه. آثاری از دریا دادور و مهسا وحدت ایران.
تا درودی دیگر بدرود.

Unknown گفت...

سلام
کجایی دوست گرامی و فضایی من...؟
من دوباره فیلتر شدم...

به امید آزادی سبز...

نوشين گفت...

آرزوهای محمد :

محمد 3 آرزو داشته:

1- قدرت و جاه و مقام برای خودش 2- سالاری و اقتدار اعراب بر جهان 3- اقتدار و سالاری مردان بر زنان
( در این سه تا آرزو بت شکستن و شناساندن الله و یگانه پرستی و دوری از شرک و بت پرستی هم هیچ جائی نداشته !!
هیچ جائی!!)
بروزم

نوشين گفت...

آرزوهای محمد :

محمد 3 آرزو داشته:

1- قدرت و جاه و مقام برای خودش 2- سالاری و اقتدار اعراب بر جهان 3- اقتدار و سالاری مردان بر زنان
( در این سه تا آرزو بت شکستن و شناساندن الله و یگانه پرستی و دوری از شرک و بت پرستی هم هیچ جائی نداشته !!
هیچ جائی!!)
بروزم

Unknown گفت...

سلام
دلم برای یه جنگ گلادیاتوری تنگ شده...
مخصوصا الان...چون بازم فیلتر شدم...
به امید آزادی سبز...

Unknown گفت...

راستی رضا هم فیلتر شده...
همون آدرس قبلی ولی شماره 6...

ناشناس گفت...

سلام. ادرس ما را اصلاح بنمائید.برای دهمین بار مورد لطف قرار گرفتم
رضا رئیسی

ستاره گفت...

سلام آریاناز عزیزم
باور کن که فکر کردم بهت اطلاع دادم.
اما الان دلیلش را فهمیدم.
من با سرور اینترنت اکسپلولر نمیتوانم برای وبلاگ تو و خاکستر و چندتا از دوستان دیگر کامنت بگذارم.
در عوض برای مطلب جدید نوشتن معمولا از اکسپلولر استفاده میکنم و با سرور اپرا نمیتوانم.مثلا ابزار لینک جدید را ندارد و الان برای اطلاع رسانی ادرس دوستان دوباره باید برگردم تو اکسپلولر
ستاره عمرا یار مریخی اش را فراموش کند.
ممنونم که دلگرمم میکنی برای ادامه دادن.چون داشتم پشیمون میشدم البته بخاطر مسائل شخصی اما وبلاگم شخصی نیست و الان متعلق به جنبش سبز امید است.
به امید شادی و سبزی همیشگی برای ایرانیان

راضيه گفت...

سلام. شما را به خواندن آخرين پست ميس اينديپندنت در سال1388 دعوت ميكنم

ناخدا گفت...

حکم آخوندی

ستاره گفت...

شب آفرينان بر شهر سايه افكندند

سحر پرستان، فرياد در گلو، رفتند !

باید کاری کرد .....

به روزم و منتظر حضور سبزتان

شاهین گفت...

درود
آریاناز عزیز محبوبه پرسشی ازت کرده.
چشم به راه نو نوشتاری ازت هستم دوست خوبم
در پناه اهورا

ansherly گفت...

میگم تاریخت خوبه ها...

من بدم میومد همیشه از تاریخ
تنها چیزی هم که یادمه 3 چیزه:
قراقیولونها
آق قویولونها
قصطنتنیه (اگر درست باشه املاش):دی

فریدون گفت...

درود بر شما
ممنون که سر زدید شما هم وبلاگ بسیار زیبایی دارید، جدید میگم واقعا مطالب خوبی گذاشتی، منم به افرادی میهن پرستی مثل شما افتخار میکنم
موفق و پیروز باشید
"جاويد ايران زمين و خرد نگهدارتان"
بدرود

فریدون گفت...

درود بر شما
ممنون که سر زدید شما هم وبلاگ بسیار زیبایی دارید، جدی میگم واقعا مطالب خوبی گذاشتی، منم به افرادی میهن پرستی مثل شما افتخار میکنم
موفق و پیروز باشید
"جاويد ايران زمين و خرد نگهدارتان"
بدرود

مژده گفت...

سبز زنده است

ناخدا گفت...

وصف اسلام

نوشين گفت...

شادي چهارشنبه سوريتان خجسته باد
آيينهاي چهارشنبه سوري (از قاشق زنی تا فال کوزه):
بروزم

Unknown گفت...

آرياناز جان ديدگاهي كه در قسمت نظرات من دادي گل بود مثل خودت سپاسگزار

آریا گفت...

با درود و سپاسی فراوان
شما را با افتخار لینک کردم
و مایه خرسندی اینجانب است که دوستی گرامی همچون شما را یافتم
بدرود آریا

مازیار گفت...

پاینده باشید
به شما پیوند می دهم

ساقی گفت...

درود بر آریاناز

ممنونم از حضورت توی وبلاگم دوست خوبم...

بمان و بنویس برایمان دختر کوروش...

بزرگمهر گفت...

پاینده ایران

ansherly گفت...

بدو بیا که آپم

ناخدا گفت...

سئوالات عجيب قرآن

آریا گفت...

با درودی بی پایان
مطالب جدید وبلاگ ایزدمهر
..............................
*سالنمای ایرانی 1389 همراه با راهنمای زمان جشن ها
* آیا میدانید...(ناگفته هایی که ایرانیان اولین بودند)
* تاج ایزد مهر (میترا) بر سر مجسمه آزادی
* تقدس درخت در فرهنگ غني ايران
* نحوه برخورد تازیان با اسیران ایرانی
*داریوش بزرگ نخستین نگهبان خلیج پارس
*گلسنگ‌ها، سربازان جاويد را نشانه گرفته‌اند
*هفتخوان رستم و هفتخوان اسفنديار
*رستم، نماد قدرت ملی ایرانیان
*سياوش ، قهرمان ملي ايرانيان
.............................
منتظر پیشنهادات زیبای شما سروران گرامی هستم.
تا دیداری دوباره
آریا

مجید گفت...

های آریاناز چطوررررررررری؟؟
اومده بودم بلاگت مطلب پرچم یا همون بیرق تو رو خونده بودم خیلی این نوع مطالب رو دوست دارم یه جور میون این توسری خوری ها و پستی و خواری چشیدن عزت نفس مطالبی همچون مطالب سرکار باعث دلگرمی میشه.
موفق و موید باشی آریاناز.

ansherly گفت...

ای بابا
موش که چه عرض کنم
خرم شدیم از دست این خدا
بازم بلوف میان اشرف مخلوقاتیم و این حرفها

ناخدا گفت...

توهمات بزرگان دین

خاکستر گفت...

سلام
من دوباره فیلتر شدم...

به امید آزادی سبز...

آریا گفت...

با درود به تمامی ایرانیان پاک
با توجه به فرا رسیدن جشن ملی- ایرانی چهارشنبه سوری مطلبی رو دیدم که تو وبلاگم آوردم
با عنوان : ديدگاه مراجع عظام...(چهارشنبه سوري، سنتي از آتش پرستان قديم!!!)
خواهشمندم حتما بخونید و در صورت امکان در وبلاگتون بیارید.
منتظر نظراتتون هستم.
ایرانی باشید و پایدار.
حتما حتما بخونید و به دیگران هم اعلام کنید تا دیگران به تفکرات بی پایه و اساس تازیان غاصب آشنا شوند و نتوانند به اهداف پلیدشان برسند.
با سپاسی فراوان
هراس من از مردن در سرزميني است كه در آن مزد گوركن و تازیان و تازی پرستان از بهاي آزادي بيشتر است.
آریا

sanaz گفت...

salam azizam
mer30 ke webe man sar zadi
webe jalebi dari
bazam behem sar bezania koli motazeretam



www.alone111.blogsky.com

sanaz گفت...

salam azizam
mer30 ke webe man sar zadi
webe jalebi dari
bazam behem sar bezania koli motazeretam



www.alone111.blogsky.com

sanaz گفت...

salam azizam
mer30 ke webe man sar zadi
webe jalebi dari
bazam behem sar bezania koli motazeretam



www.alone111.blogsky.com

ناشناس گفت...

سلام.بازم فیلتر شدم.رضا رئیسی

آرتمیس آریانزاد گفت...

فرخنده باد بر همگان مقدم بهار
نوروز جاودانه‌ترين جشن روزگار
يادآور گذشته‌ي ايران نامدار
همراه با شكوفه و گل‌هاي نوبهار
ايران، بمان هميشه سرافزار و كامكار
درود
تارنگار مهرباستانی به روز شد
پاینده ایران

ناخدا گفت...

من یک زن محجبه هستم.......

Unknown گفت...

سلام آریا ناز جان . ممنون که سر زدی . من هم به داشتن هموطنی مثل شما به خود می بالم . امیدوارم همیشه سربلند و پیروز باشی .

بزرگمهر گفت...

درود دوست عزیزم
ضمن شادباش فرا رسیدن نوروز باستانی و آرزوی پیروزی روزافزون تان در سال جدید خواهشمندم در صورت امکان نشانی وبلاگم را اصلاح بفرمایید. نشانی قبلی فیلتر شده است.
پیروز باشید
پاینده ایران

ansherly گفت...

نمی خوای آپ کنی؟؟؟

درویش گفت...

میشه درباره سرامیک هم صحبت کنین؟

ستاره گفت...

سلام آریاناز عزیزم

بعد از فیلتر یار دلنواز حوصله و وقت ساختن وب مجدد را نداشتم و برای همین فعلا در وبلاگ دیگرم یک آپ کوچولو کردم تا بعد

منتظر حضور سبزت هستم.نگی که خبرت نکردم!!!!

نوشین گفت...

دوست گرامی نورزوتان خجسته باد
من بار دیگر فیلتر شدم لطفا" لینک مرا ویرایش کنید
عید نوروز در کشورهای مختلف جهان - بروزم
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: عید نوروز، این روز نو در سال نو، جشنی باستانی است که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، مناطق کردنشین عراق، سوریه و ترکیه و حتی در بسیاری از شهرهای روسیه نیز برگزار می شود.
به گزارش روز پنج شنبه گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز"، نوروز را صدها میلیون نفر در آسیای میانه، خاور نزدیک و خاور میانه جشن می گیرند. این جشن در کشورهای اسلامی بطور گسترده برگزار می شود؛ در ایران باز می گردد به قرن پنجم پیش از میلاد که در آن زمان نیز جشنی پر آوازه بود. مردم کشورهای مختلف نوروز را به اشکال مختلف جشن می گیرند، در اینجا به طور کوتاه در خصوص این سنت باستانی در چند کشور توضیح می دهیم

پسرک آریایی گفت...

درود
عیدتون مبارک
با مطلبی در مورد عید آپم دوست داشتی سر بزن جالب و تقریبا کامل
بدرود هموطن[گل]

رضا گفت...

تارنمای گفتگو با زرتشتیان ویژه مناظره با زرتشتیان

بادبادکباز گفت...

سلام.

نوروزتون نوین و سبز. دلتون سبز, فکرتون سبز, دستتون سبز, نفستون سبز.[لبخند]

امیدوارم امسال بهترین هدفها رو انتخاب کنیم, حسابی تلاش کنیم و امیدوار و صبور باشیم.

امید دارم, امیدوارم.[قلب]
....

arianaz گفت...

از یاری و همراهی تمام دوستان عزیزم ممنونم چند تن از دوستانم فیلتر شده اند که از آنها بی خبرم و نگران
وهومن گرامی و راضیه عزیزم اگر ممکنه خبری ازخودتون بهم بدید ناخدای گرامی شمانیز اگر آدرس جدیدی دارید ممنون میشوم خبر دهید
منتظر حضورتان دوباره تان هستم
سال نو مبارک