۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

زمستان

سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت
سرها در گريبان است
كسي سر بر نيارد كرد پاسخ گفتن و ديدار ياران را
نگه جز پيش پا را ديد ، نتواند
كه ره تاريك و لغزان است
وگر دست محبت سوي كسي يازي
به اكراه آورد دست از بغل بيرون
كه سرما سخت سوزان است
نفس ، كز گرمگاه سينه مي آيد برون ، ابري شود تاريك
چو ديوار ايستد در پيش چشمانت
نفس كاين است ، پس ديگر چه داري چشم
ز چشم دوستان دور يا نزديك ؟
مسيحاي جوانمرد من ! اي ترساي پير پيرهن چركين
هوا بس ناجوانمردانه سرد است ... آي
دمت گرم و سرت خوش باد
سلامم را تو پاسخ گوي ، در بگشاي

منم من، ميهمان هر شبت، لولي وش مغموم

منم من، سنگ تيپاخورده ي رنجور
منم ، دشنام پس آفرينش ، نغمه ي ناجور
نه از رومم ، نه از زنگم ، همان بيرنگ بيرنگم
بيا بگشاي در، بگشاي ، دلتنگم
حريفا ! ميزبانا ! ميهمان سال و ماهت پشت در چون موج مي لرزد

تگرگي نيست، مرگي نيست

صدايي گر شنيدي، صحبت سرما و دندان است

من امشب آمدستم وام بگزارم

حسابت را كنار جام بگذارم
چه مي گويي كه بيگه شد ، سحر شد ، بامداد آمد ؟
فريبت مي دهد ، بر آسمان اين سرخي بعد از سحرگه نيست

حريفا ! گوش سرما برده است اين ، يادگار سيلي سرد زمستان است

و قنديل سپهر تنگ ميدان ، مرده يا زنده
به تابوت ستبر ظلمت نه توي مرگ اندود ، پنهان است
حريفا ! رو چراغ باده را بفروز ، شب با روز يكسان است

سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت

هوا دلگير ، درها بسته ، سرها در گريبان ، دستها پنهان
نفسها ابر ، دلها خسته و غمگين
درختان اسكلتهاي بلور آجين
زمين دلمرده ، سقف آسمان كوتاه
غبار آلوده مهر و ماه
زمستان است
  
مهدی اخوان ثالث

۱۴۴ نظر:

رهگذر گفت...

سلام
وای
این قشنگترین شعریه که تو عمرم خووندم. باهاش زندگی کردم و سوم راهنمایی به خاطر تفسیری که ازش کردم از داییم جایزه گرفتم.
شروع علاقه ام به ادبیات با شعر کوچ فریدون مشیری و کوچه و زمستان اخوان بود.
دید بازشون نسبت به زندگی و شرایط اجتماع همیشه برام الگو بوده. و دلم میخواست یه روز بتونم مثه اونا درک کنم و غم دیگران رو بخورم.
اما اونا کجا و من کجا.
انتخاب خیلی خوبی بود. و ممنون که بهترین خاطراتم رو برام زنده کردی.
راستش خوشحالم که باهات آشنا شدم.

مجيد گفت...

سلام آبجي ناراحتم!!! اين رهي بيب چرا اول شده؟؟؟؟
خيلي قشنگه اين شعر حس و حال باحالي بهم دست داد يادش بخير

مجيد گفت...

ميگم با صداي استاد شجريان خيلي حالميده اين شعر زيبا رو گوش داد
لينك دانلودش:

http://motamed.persiangig.com/awaz.blogfa/music/zemestan-ast.wma

واقعا صداش آسمانيه
بچه محل شما نباشه مريخي؟؟

رهگذر گفت...

مجید!
به خاطر اینکه من همیشه در صحنه حضور دارم اما شما نه!
اما از لینک دانلودی که گذاشتی استفاده میکنم.
یه وقت اونورا نیای. اگه دیگه دعوتت نکردم! بازم دعوتت میکنم تا ببینیم کی از رو میره برادر من!

ناشناس گفت...

سلام. خسته نباشی جوون

ناشناس گفت...

رضا رئیسی اون من بودم

ansherly گفت...

سلام
خیلی دیر به دیر اپ می کنی
اما خوشحالم که هستی
زیبا بود

رهگذر گفت...

سلام
یه شعر واست بنویسم؟!
آنان که محیط فضل و آداب شدند
در جمع کمال شمع اصحاب شدند
ره زین شب تاریک نبردند برون
گفتند فسانه ای و در خواب شدند

دلم برات تنگ شده بود
اینو گفتم که نگن لاله!

رهگذر گفت...

سلام
آپ کردم با یه سوال ساده و شاید ...
امیدوارم جوابت رو بخوونم

ناشناس گفت...

درود
سپاسگزارم از آمدن مهربانانه تان،
شعر اخوان نازنین همیشه خاندنی ست،
نامتان ماناترین...

رهگذر گفت...

سلام
چقدر اینجا همه قربون صدقه ات میرن منور
شکلک هم نداری که بذارم ببینی اصلا بهات شوخی ندارم منور
اما خدایی ما رو در بیار
یا لااقل یه سری به کوله ات بزن شاید یه نوری ببینیم منور
این لپ تاب هم سلولیتم که به درد همون درکه میخوره.
شونه ات درد نگرفت منو با این وزنم اینهمه روزه به دوش میکشی؟! خودم بلدم راه برم هاااااااااااااا
راضی به زحمت نیستم برادر جان

آرش گفت...

"متال برای همیشه" بروز شد!! فیلتر شدیم تا با تمام قوا برگردیم.... لطفاً از این به بعد این قدر دیر سر نزنید!!

آدرس جدید ما :
http://metal4evermore3.blogspot.com

Aria Animation گفت...

سلام آریاناز و دوستان خوبی که پیغام میذارین
خوب، اول باید بگم بابت مدت طولانی که سر نزدم عذر میخوام.
ولی خیلی خشوحالم که حالا که اومدم تونستم این مطلب رو اینجا ببینم.
این شعر رو همیشه پسر خاله ام برام میخوند- وقتی تنها بودیم و یا وقتی تو خیابونی قدم میزدیم - از همون موقع از این شعر خوشم اومد – نوع تصویر کاملی که از زمستان تو این شعر بیان شده برام جالب بود و تمام تمثیلها و توصیفهای فوق العاده ی اون که موقع خوندنش بوضوح قابل دیدن و لمس کردن بود. هیچ نکته ای رو از قلم ننداخته و برای تک تک خاطرات خوب ما از زمستان تعریفی جداگانه میسازه.
خیلی خوشحالم، بعد مدت طولانی که مطلبی نخوندم، این شعر ناب چیزی بود که سکوت دل منو دوباره شکست.
باید بخاطر این حس خوب و اتفاق پیش اومده، از آریاناز بخاطر گذاشتن اون توی وبلاگ تشکر کنم.
ممنون.
امیدوارم بتونم از این به بعد بیشتر سر بزنم.
از همینجا به دوستانی که در این وبلاگ پیغام میذارند یه دمتون گرم میگم و امیدوارم بتونیم دوستای خوبی بشیم.
ariaanimation@gmail.com
www.ariaanimation.blogspot.com
(;

Aria Animation گفت...

آریاناز: با تشکر از لطفت جواب نظرت توی وبلاگم

رهگذر گفت...

سلام
صاحب خونه ی مستتر
یه شعر خوشگل که خودتم حتما خووندیش واست بذارم؟
بشر دوباره به جنگل پناه خواهد برد
به کوه خواهد رفت
به دشت خواهد زد
تو کودمانت را چون کولیان خانه به دوش
میان آتش و خون میکشانی از دنبال
و پیش پای تو از انفجارهای مهیب
دهان دوزخ وحشت گشوده خواهد شد...
اگه خواستی آپ کنی دوباره اینم شعر خوبیه
دیگه صاحب خونه اینجا تو باشی انگاری منم دیگه!

دکتر فدایی گفت...

صلام

دکتر فدایی گفت...

ای واااااااااااااااای

بالاخره نظر من ثبت شد هوراااااااااااااااااااااااااااااااا

آهای اریاناز 1 ساعت ور رفتم تا درست شد
ایکونهای اینجا کجاست ؟! :دی

دکتر فدایی گفت...

ببین من گفتم متخصص شدم ها

ایول ایول دکتر فدایی ایول

:پی

دکتر فدایی گفت...

این کامنت جهت نزدیک شدن به عدد رند

است و ارزش دیگری ندارد !

دکتر فدایی گفت...

20 رند

رهگذر گفت...

سلام
مبارکه آریاناز
چشمت روشن!!!!!!!!!!!! این فدایی به اینجا هم نفوذ کرد
با آرامش خداحافظی کن عزیزم!
گرچه فقط شما دوتا از پس هم بر میاین
آهای فدایی تا جاییکه میشه بترکون
آریاناز شما هم بترکونین
شاید یه کم بقیه آرامش بگیرن!

خوش باشین

دکتر فدایی گفت...

آهای آریاناز کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟/

دکی اومده چیشی آورده نخودی کشمش

با صدای چی ، صدای مرغ !! :

قوقولی قوقووووووووووووووو !!

:دی

رهگذر گفت...

سلام
سوال طرح کردم، جوابت رو خووندم و با همقدمیت یه جواب واسه سوالم نوشتم.
سر بزن و ببین آخرش کار ما به کجا میرسه؟! [نیشخند]

رهگذر گفت...

بازم سلام
این فدایی که نیست!!!
آپم که نمیکنه
آریاناز بیا این عنصر نفوذی رو بفرستیمش هوا
من دیگه نمیتونم. همش میگه امروز فردا. تازه جدیدا یاد گرفته کم پیدا هم شده
خلاصه اگه موافقی یه سوت بزن!

ansherly گفت...

هستم

دکتر متخصص فدایی گفت...

کی گفته من نیستم ؟!

من هستم خوب هم هستم

تازشم هیچکس نمیتونه من را بفرسته هوا

رهی و آریاناز حواستون باشه

:دی

رهگذر گفت...

سلام
راستش از نیاز هست یواشکی یه چیزی بهت بگم
اما اینجا نظر خصوصی چه جوری میشه گذاشت؟!!!!!!!!!!!!!!!!
چه وبلاگ نازی داری چقدر سخته نظر گذاشتن توش
با تبادل لینک موافقی؟!!!!!!!!!
آریاناز جون
یه راهی پیشنهاد کن واسه یواشکی حرف زدن!!!
( عجب آدم مشکوکیم من !)

دریایی از دیار دشتستان گفت...

نقدی بر شکوفه زیر چاپ سنگ.

دکتر فدایی ! گفت...

اینجا چجوری میشه کامنت خصوصی گذاشت !!!

آهای اریاناز رهگذر کارت داره خب راهنماییش کن

: دی

دکتر فدایی گفت...

30 رند

رهگذر گفت...

فداییییییییییییییییی
آخه تو چیکار داری
آخه من با آریاناز کار دارم
همین کارا رو میکنی که آدم مجبور میشه خصوصی بذاره.
خوب سرت رو بنداز رو برگه ی خودت!!!
عجب بچه ای هستی تو هاااااااااا
ترکوندن واجب شدی
آییییییییییییییی آریاناز
کجایی پس
سنگر از دست رفت هااااااااا

مجيد گفت...

سلام آبجي نازم اين پسرك اينجا چيكار ميكنه

گنده بك برو خونه خودتون ما اينجا آبرو داريم در و همساده نميگن اين قول تشن كيه اومده اينجا؟؟؟؟ يهويي فكر ميكنن با هم فاميليم برو برو سي خودت فدايي

رهگذر گفت...

سلام
چقدر متنت تو وبلاگ مجید قشنگ بود.
کلی حال کردم

Unknown گفت...

سلام هم سلولیم
خوبی؟...
شعر خوبی رو انتخاب کردی...
خوشم میاد سلیقه ات خوبه...
موفق باشی...
به امید آزادی سبز...

دکتر متخصص فدایی گفت...

این کامنت جهت اعلام حضور مشاور عالی

وب حج رضاست و ارزش دیگری ندارد !!

رهگذر گفت...

سلام
آریاناز من الآن با یه شی گنده آماده ام که بریم بترکونیمش
اصلا تحریمش کنیم
کیو؟
معلومه دیگه فدایی رو
اما کجا؟
خونه خودش؟
آخه تاییدی گذاشته؟!
دیر اومدم خونه.

رهگذر گفت...

سلام
صبح بخیر
میبینم که باز جهت باد ما را کشانید کشان کشان تا بدین جا، منزلگه یاران.
که در سرای شما دمی نشسته و هوایی تازه کنیم تا ببینیم باد بعدی به کدامین سوست.
خودمونیم ها. دعا کن باد بعدی سویش به سمت آشپزخانه باشد. مردیم از گشنگی!!!
همین دیگه!

مجيد گفت...

سلام آبجي جونم
واقعا خوشحالم كه يه آبجي گل مثل توپيدا كردم
خيلي شعر خوشگلي بود مرسي خجالت زده ام كردي ايشالله جبران كنم
حق كپي رايت كه خواهر برادري نداره كه؟؟؟ يعني من مجازم ديگه!!

مجيد گفت...

دوباره ميسازمت وطن

مجيد گفت...

به قول اين پسر دربوداغونه(فدايي رو ميگم)با اينكه بدم مياد ولي: 40 رند

دکتر متخصص فدایی گفت...

آهای آریاناز ؛ عنصر اجنبی کوجایی ؟!

دکتر متخصص فدایی گفت...

تاییدیش کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دکتر متخصص فدایی گفت...

اینجا که دوباره قاط زده !!!!

دکتر متخصص فدایی گفت...

پس چرا اینجوری شده ؟!

هر کامنتی که میدم اول ثبت نمیشه اما بعد از اینکه یکی درگه میدم ثبت میشه !!!!!!!!!!

اینجا هم که مثل مجید برای نفوذی ها داام گذاشتن !!!!!!!!!

رهگذر گفت...

سلام آریاناز جووووونم
آپم با یه دل پر.
یه شعر از یه بزرگ ایرانی! فریدون مشیری. دلم میخواد بخوونی و ببینی کی راست میگه!
خوشحال میشم سر بزنی

رهگذر گفت...

بیا مسنجر ببینم چی شده!
میدونی که فضولم

مجيد گفت...

آبجي جووونم!! گريه ميكنم ااااا
نميخوام حرفاي قشنگي كه براي استوار ماندنم به من زدي رو برات تكرار كنم
از اينكه نظراتت رو تو بلاگ رهي خوندم ناراحت شدم!!! ايشالله خدا يه حال اساس بهت بده

مجيد گفت...

مرا دردي ست اندر دل اگر گويم زبان سوزد/ اگر پنهان كنم ترسم كه مغز استخوان سوزد

ansherly گفت...

جون دوست نیستم
اما احمقم نیستم خودم و بکشم

فکر بد نکن

هستم

رهگذر گفت...

سلام
از دست اینا!!!!!!!!!!!
یکی نیست بپرسه یعنی چی خوب این کارا؟
نمردیم معنی آزادترین کشور دنیا رو هم فهمیدیم.
خدا اصلاحشون کنه اساسی

غصه نخوریا
این خونتم قشنگه و با صفا مثه خود خودت

نوشین گفت...

پیشینه پزشکی در ایران (قسمت اول)

فدایی گفت...

مبارک ها باشه

تا نیامدی من برم

چون گفتی جلو چشمم نیا که چشمت را از کاسه در میارم !

:دی

امید گفت...

ُسلام...خیلی زیبا بود،با اینکه بارها این شعر زیبا رو خوندم و شنیدم بازم حس غریبی داشت...

راستی...ما دوباره فیلتر شدیم
metal4evermore4.blogspot.com

حسین میدری گفت...

درود
شعر زمستان اخوان نازنین را اگر هزاربار هم به خانش بنشینی باز هم سرشار تازگی ست، زمستانی که آن بزرگمرد از آن سخن میگفت امروز زمهریری از سردمهری ها و بی تفاوتی هاست که بسیار سردتر و یخبندان تر از دهه های پیش همه ی جوامع را در بر گرفته است..
به گفته ی فریدون مشیری نازنین روزی دوباره انسانها به ستوه می آیند و به گذشته ی خود باز خاهند گشت.."بشر دوباره به جنگل پناه خاهد برد"
سپاس از آمدنتان،
اندیشه تان سرشار زیبایی...

رهگذر گفت...

سلام بر یگانه دوست گرامی و حزب باد خودم
خوبی؟
گفتم بیام و بگم امروز اول باد به سمت آشپزخانه وزید و بعد به سمت اینجا.
کلا من هواشناسیم خوبه
خواستی کوهی جایی بری بیا از خودم بپرس. جوری راهنماییت میکنم که مو لا درزش نره. از همون جهت که فقط خودم میدونم نه از جهتی که بقیه میدونن

علیرضا گفت...

اصلاح شد

پاینده و پیروز باشید

شمارش معکوس گفت...

سلام دوست سبزم.تبادل لینک کنیم؟سبز باشی.

مجيد گفت...

سلاااام آبجي
نامرداااااا بازم؟؟؟؟؟/ اينا داغونن

مجيد گفت...

سلاااام آبجي
نامرداااااا بازم؟؟؟؟؟/ اينا داغونن

ستاره گفت...

سلام یار مریخی من

خوب اول من بتو کمک میکنم و بعدش تو بمن کمک میکنی تا خونه های جدیدمان را بسازیم.

لطفا آدرس خونه ام را اصلاح کن و با شعری از شفیعی کد کنی به روزم و منتظر حضور سبزتان

Unknown گفت...

درود آریاناز نازنین
نشانی تارنمای وزین ات را اصلاح کردم.
شاد و پیروز باشی
پاینده ایران

دکتر فدایی گفت...

آریاناز عیدت مبارک

Unknown گفت...

سلام هم سلولی
من نبودم...الان برگشتم...
مبارک باشه لینکت رو اصلاح میکنم عزیز...الحق که ما دو نفر رو دارند با هم دوست دارند...

به امید ازادی سبز...

آرتمیس آریانژاد گفت...

درود
پیوندت ویرایش شد
پاینده ایران

رهگذر گفت...

سلام بر یار مهربان و طرفدار تیم بازنده
هرچیم که گذشته ها قهرمان باشین الآن که ما قهرمانیم و داریم پزش رو میدیم.
کلا ما پز میدیم چون فعلا باد اینوریه

مرسی که حالم رو پرسیدی
موفق باشی

رهگذر گفت...

سلام بازم.
آپم. البته اگه حال و حوصله رنگ شویی داری یه سر بزن!!!
اما خوشحالم میکنی.
موفق باشی و بیرنگ

شاهین گفت...

درود
آریاناز عزیز خیلی دلم برات تنگ شده بود.ممنون که به یادم بودی.الان که دیگه از شر هرچی درس خلاص شدم راحت میتونم بیام نت.امسال از شانس بد من وجدانی کنکور سراسری سخت بود.اصلا هیچ کدوممون باور نمیکردیم همچین کنکوری رو.تو خوابم نمیدیدیم.ولی آزاد راحت بود
چند روز پیش یه چیز ترسناک دیدم.من از بچگی تو بلاگفا مینوشتم ولی این آخریا بلاگفا یه حرکتی کرد که من ازش اومدم بیرون.اونم اینکه وبلاگمو فیلتر نکرد فقط اینکه نظرات وبلاگمو غیر فعال کرد.منم اومدم بلاگ اسپپات.حالا چند شب پیش همینجوری رفتم آدرس وبلاگ قبلیم دیدم بله دارن توش به نام من مطالب اسلامی و شیعی مینویسن.تمام مطالب و پیوندهای قبلیمو هم پاک کردن.به نظرت این نهایت خار بودنشون نیست؟کارشون واقعا کثیفه
من تا چند روز دیگه به روز میکنم
در پناه اهورا

نوشین گفت...

پاینده ایران گرفتارمان
دعا میکنم بی وطن ها در ایران وطن دار و وطن دوست شوند این دعای خوبیه اگر عاشق وطن بشویم خودبخود همه چیز درست میشود

رهگذر گفت...

سلام
خوبی؟!
الآن باد از کدوم طرفه؟! چرا همه اینجوری شدن!
شایدم من اشتباه میکنم! یعنی اصلا شاید باد نمیاد!

رهگذر گفت...

سلام.

پر بودم و سیر بودم وسیراب
و لذتم تنها اینکه...
آری کارم سخت است و دردم سخت
و از هر چه شیرینی و شادی و بازیست محروم
اما...
این بس که میفهمم!
خوب است...
احمق نیستم.

ستاره گفت...

سلام دوست آسمانی ام

لطفا لینکم را اصلاح کن

دوباره عمو فیلی سرش شلوغ شده

با شعری از شاملو به روزم

منتظر حضور سبزت

ansherly گفت...

اینجام

آرش گفت...

سلام
« این آهنگ های جادویی! بخش اول»
بروزیم

رهگذر گفت...

سلام بر عزیز دل برادر
باد نمیاد یا شما با باد نمیای دیگر!
البته گویا شما کولاک بودی!
بابا نکن با ما اینکارو
نبینم خسته باشی
آخه مگه دلاوران همیشه در صحنه هم خسته میشن
بیا و یه کم تحویل بگیر ما رو
دو روز دیگه باد میبرمون جایی که عرب نی بندازه باز با چراغ موشی دنبالم میگردیا
بدو بیا وب حاج رضا که کودتایی در دسات انجام است.

رهگذر گفت...

سلام. شما که از رو نمیری و آپ نمیکنی!
نوشتم از دنیای سفید برفیها
دنیایی که من باهاش غریبه ام اما هنوزم شیرینه!
خوشحال میشم سر بزنی.

مجيد گفت...

سلام آبجي
دكي تو كه هنوز همين مطلبه اي
به قول اوون خوانننده هه زمستونه خدا سرده دمش گرم
آپ نميكني كه گرما روئ احساس نكني بيخيال زمستون شو ديگه
آپ كن

رهگذر گفت...

ساعت ها را

بگذارید بخوابند،

بیهوده زیستن را

نیازی به شمردن

نیست.

دکتر علی شریعتی

مجيد گفت...

سلام مرسي آبجي جوونم
منم ناخنك ميزنم ولي همه ميفهمن آخه خيلي تابلو ميشه اين انگشتام بزرگه وقتي پنجولمو ميبرم تو كيك خيلي ضايع ست منم بي جنبه كيك ميبينم خودت كه ميدوني

رهگذر گفت...

سلام
کجایی؟!
ما هی میایم و میریم! گرچه باد اینوریه اما خوب بازم که میایم.
راستی!
دیشب خواب میدیدم آپیدی. نکنه میخوای از شدت خوشحالی سکته کنم. اگه آپی داری رو کن برادر

موفق باشی و شاد هرجا که هستی

ستاره گفت...

سلام یار آسمونی عزیزم

با مطلبی از مسیح علی نژاد به روزم و
منتظر حضور سبزت

سبزیم و .... بی شمار

رهگذر گفت...

سلام
خوبه که این روزا به من سر نمیزنی
دلم گرفته
و به اندازه پهنای آسمون ابر میخواهم برای باریدن
و به اندازه مهربانی سیمرغ بال میخواهم برای پریدن
و من چقدر این روزها با خودم غریبه ام
و من چقدر این روزها شانه برای آرام گرفتن کم می آورم
و من چقدر این روزها دلزده ام از همه چیز
و من این روزها چقدر دلم میخواهد سکوت کنم
و من این روزها دیگر از من بودم خسته ام
دلم تنهایی میخواهد
یک وجب تنهایی مهمانم میکنی؟

نوشین گفت...

زرتشتیان آتش پرست نیستند

قبله زرتشتیان به سوی نور است

مجيد گفت...

وااااااااااااااي خداي من!! چرا آپ نميكني آرياناز؟؟؟؟؟؟

كاوه گفت...

سلام.
ممنون كه يكي از شعرهاي زيباي اخوان ثالث رو انتخاب كرديد.واقعا اين شعر رو دوست دارم.
آپم.
خوشحال ميشم نظر شما رو هم در سخن ارديبهشتي داشته باشم.
منتظرتونم.

رهگذر گفت...

سلام
آپم با یه اتمام حجت. یه کبریت کافیه که آتیش بگیرم.
بهتره بخونی.
ممنون

ستاره گفت...

سلام دوست آسمونی کجایی ؟؟

با شعری از پدرم به روزم

زودی بیا نازنین همراه

آرش گفت...

درود دوست آریایی من
نیستید؟
ما بروزیم... «این آهنگ های جادویی...»
با آرزوی بهترین ها

مجيد گفت...

آبجي؟؟؟!!(گريه) تو كه بي خبر ميري دوباره اوون مباركه چشم سفيد؟؟؟
دور از شوخي من شنبه يه مسافرت طول و دراز ميرم اگه تا اوون موقع اومدي خدافظي ميكنم اگه نه كه در جريان باش

ansherly گفت...

چند دفعه بجای 2 ... 3 گذاشتم اما نشد
اسم وبلاگت و میگم

خوش اومدی
تو این چند روز غیبت پیر شدی؟؟

میگم اگر داداش ماداش داری بردار بیار
غیبتت اونوقت موجه
شکلک که نداره نظراتت
خودمون میگیم: "چشمک"

ساقی گفت...

درود آریاناز جون
چطوری گلم ؟
من عاشق این شعر اخوان هستم و از دوران راهنمایی هم حفظش بودم ... هر از چند گاهی زمزمش میکنم و لذت میبرم ...

رهگذر گفت...

سلام
مبارکه مهرورزی بزرگ و همت روز افزونت!
از رو میبریمشون!
امیدوارم موفق باشی
آپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ کن

نوشین گفت...

در این مملکت تا دین بر سر کارو و آخوند بر سر این دین نشسته و حکومت میکنه ما بهار نداریم و همه فصلهایمان زمستانه

ansherly گفت...

حالا خوبه آپ نمی کنی اینهمه فیلتر میشی

ستاره گفت...

سلام و خدا را شکر که دوست آسمانی ام پیدا شد.

با دردنامه ی نوری زاد به روزم و منتظر حضور سبز عزیزم

سبزیم و .... هشیار

رهگذر گفت...

سلام
از دوران شیرین مدرسه و ایام خوش بیخیالی چیزی یادته؟!
چقدر دنیا و ما عوض شدیم!
آپم با جای خالی اصول و منطق ریاضیات و ...
آب و جارو کردم.

ستاره گفت...

سلام دوست مریخی عزیزم

به روزم با طنزی از مدیریت جهانی

زودی بیا تا فیلی نشدم

Unknown گفت...

درود بر تو آریاناز نازنین
نشانی تارنگار وزین ات را اصلاح کردم. شاد و پیروز باشی
پاینده ایران

Unknown گفت...

سلام هم سلولی جون
اومدم که نگی بی معرفتم...
امیدوارم هرجا که هستی موفق باشی...
به امید ازادی سبز...

Unknown گفت...

ای دوست ببین بی سر و سامانی ایران
بدبختی ایران و پریشانی ایران

از قبر برون آی و ببین ذلت ما را
این ذلت ایرانی و ویرانی ایران

آخ که لحد جای تو شد تا بقیامت
رفتی و ندیدی تو پریشانی ایران

از وضع کنونی و ز بدبختی ملت
زین فقر و پریشانی و ویرانی ایران

گردیده جهان تیره و گشته است دلم تنگ
گویی شدم حبسی و زندانی ایران

بگرفته دلم سخت از اوضاع کنونی
بیچارگی و محنت و حیرانی ایران

بود از نوحه گر امروز عجب نیست
خون میچکد از دیده ایرانی و ایران

به امید آزادی سبز...

Unknown گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Unknown گفت...

من چو یک غنچه گریبان چاکم
گرچو گل باشم در چشم خسان خاشاکم

داده فتوا به ناپاکی مفتی شهر
کز چه بر ساحت پاکیزه دین هتاکم

شکر یزدان که خود این عیب نکردند مرا
که بر دیده ناپاک کسان ناپاکم

گر در اینه ناپاک ببینی رخ پاک
نقص رخ نیست چنین حکم کند ادراکم

باری آرای حکیمانه خود را همه گاه
فاش میگویم و یک ذره نباشد باکم

به امید آزادی سبز...

ali reza گفت...

[گل][گل][گل][قلب][گل][گل][گل]

یوسف مهدوی گفت...

سلام با نقدی بر روشنفکری به روزم

dariush گفت...

با بهترین درو ها
به افتاب سلامی دوباره خواهم کرد
و انگاه کسی میاید که بمانند کسی نیست ایمان بیاوریم

داوود گفت...

درود
http://dsh2009.blogfa.com/

ساقی گفت...

داشتم از این طرفها رد میشدم گفتم بیام یه حال و احوالی بپرسم ! چطوری خانومی ؟ خوبی ؟

davood گفت...

thanks for visiting my weblog

رهگذر گفت...

سلامممممممممممممممممممممممممم
دیدین اومدم و اومدم و اومدم تا خوردم به گوشه ی صفات!!
بابا ما صبح تا شب در حال آمدنیم. بادیم دیگه!
دلم منم تنگیده.

مهتاب گفت...

سلام دوست مریخی من

چرا تنبل شدی ؟

با دلنوشته ای از خودم به روزم

منتظر حضور پر مهرت

afshin گفت...

[گل] درود بزرگوار [گل]


[گل] يک شعر جاويد , پر احساس , دلنشين , هيچوقت تکراری نيست ,, [گل]


[گل] سروده كوچه : فريدون مشيري [گل]


[گل] بهم سر بزن [گل] پاینده ایران [بدرود]

رهگذر گفت...

سلام
خوبی؟
شرمنده واسه اینکه نشد بیام مسنجر!
دلم خیلی تنگ شده، ایشالله میام فردا.
خوش باشی و وزش باد باب میلت نازنین

رهگذر گفت...

سلام
آموخته ام ... که تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند.
خوشحال میشم سر بزنی

فرزند میهن گفت...

درود هم میهن!
بدان!
بدان و فریاد بزن:
که در همین زمستان سخت که گفتی هم میهن من هم میهن تو در حال گل فروشی است برای اندکی نان!
و شاید هم در حال جان دادن است برای خریدن جان خواهر و برادران کوچکش!
و خدا نکند که شاید هم در حال خود فروشی باشد تا بتواند از خانواده اش حمایت کند!
شکیبای پاسخ تو هستم
بدرود

نوشین گفت...

در حالیکه تاریخ هخامنشیان در کشور خودش و آبا و اجدایش حذف میشود
نسخه چيني منشور كوروش
ردپاي هخامنشيان در چين پيدا شد

ansherly گفت...

نمی دونم چرا احساس کردم قراره آپ کنی...

زود باش دیگه

رهگذر گفت...

سلامممممممممممممممممممم
خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من کجا و اینجا کجا؟!
دیدم دوتاییمون از یه جنسیم گفتم بیام اینجا یه کم بیب بیب کنم برم.
اصلا به این فکر نکن که باد مرا کشان کشان کشانید تا بدین جا که بگم:
مرامت منو کشته مرامت منو کشته!
همینجوری امروز زده به سرم.
اعتراضی هست؟! به قول زلایا نظری داری؟! کمترین مجازاتت انفرادیه. البته چون همه شعب در حال عدالت ورزی نسبت به خبرنگاران تازه وارد هستن شما تا اطلاع ثانوی آزادی.

رهگذر گفت...

یه سوالم اینجا بپرسم؟! کلا زدم تو خط سوال!
چرا بعضی از آدرسها اینجا یه رنگ دیگه ان؟! منظورم تو لینکستانته!
و چرا من اون رنگی نیستم؟!

مهتاب گفت...

سلام یار آسمانی من

با یه غزل و یه نوشته به روزم
منتظر حضور پراز مهرت هستم
در پناه حق

رهگذر گفت...

سلام
چه سوت و کور است سفره ی سبز دعای افطار بدون سوز صدایت استاد!
بازم آب و جارو کردم و چشمام رو به در دوختم!

مهتاب گفت...

سلام عزیز دل ستاره و مهتاب

حالت خوبه ؟ بیا که میخوام نظرت را بدونم.

به روزم و منتظر حضور یار آسمانی ام

ستاره گفت...

سلام دوست مریخی من

دوباره اسباب کشی کردم و مورد تفقد مهرورز قرار گرفتم

به روزم و منتظر حضور سبزت

Unknown گفت...

سری به من بزن

مهتاب گفت...

سلام

کجایی یار آسمانی ؟
دیشب کلی تو آسمون دنبالت گشتم!!!!!!!

به روزم و منتظر حضور سبزت
در پناه حق

ساقی گفت...

آریاناز عزیزم
خیلی لطف میکنی اگه اسم وبلاگ من رو به "ساقی نامه" تغییر بدی . ممنون میشم .

ستاره گفت...

سلام دوست آسمانی من

کجایی ؟؟ خیلی کم پیدا شدی ؟؟

با دلنوشته ای به روزم و منتظرحضورسبزت

مهتاب (ستاره ) گفت...

سلام

دیگه حسابی نگرانت شدم.خوب یه سر بزن

نکنه کهکشان راه شیری را هم بسته اند ؟

نوشین گفت...

گزارشی از بنیاد فرهنگ ایران در استرالیا
(کوششهای هومر آبرامیان در جهت شناسائی ارزشهای ایران و ایرانیان به جهانیان) بروزم

رهگذر گفت...

سلام
گرد و خاک بلند شد؟!
خوب آخه من برگشتم.
اومدم که اومدنم رو اعلام کنم و بگم دم معرفتت گرم داداش.
خیلی گلی. ما منتظر آپ جدید هستیم

مهتاب گفت...

سلام دوست سابق مریخی من

بمناسبت سالروز درگذشت مهدی اخوان ثالث

به روزم و منتظر تشریف فرمایی شما

ستاره گفت...

سلام دوست عزیز

اتفاقی افتاده ؟؟

با شعری پیشکش به روح شهید سید علی موسوی به روزم و منتظر حضور سبزتان

کوروش گفت...

سلام

آپ کردم و منتظر شما دوست عزیز.


تا سلامی خدانگهدار[گل]

رهگذر گفت...

سلام
خسته نباشی!!!!!!!!!!!!!!
آپ کن دیگه آپیدن خونت پایین افتاده! ندیدیش؟! ای از دست تو. به گمشدگان مراجعه کن.
چشمات درد نگرفت؟! خسته میشی. یه کم استراحت کن. دیدی قبول نشدم ارشد!!! حالا تنها امیدم امیرکبیره. دعا کن داداش

davood گفت...

اخوان ثالث یکی از بزرگترین شاعران این سرزمین کهن است .
لطفا به سرزمین کهن من هم سری بزنید .
http://dsh2009.blogfa.com/

ستاره گفت...

سلام یار آسمانی

به روزم و منتظر حضور سبزت

ستاره گفت...

دوست مهربانم

همه ما بعضی اوقات خسته و بی حوصله میشویم و حتی حوصله نت را هم نداریم
این برای سبزها و مسائل شخصی مان عمومیت دارد و هرگز باعث دلخوری نمیشود

شاهین گفت...

درود
آریاناز عزیز خوبی؟ دوست خوبم چرا به روز نمیکنی؟من منتظر نوشتار های جدیدتم
من هم به روزم
در پناه اهورا

رهگذر گفت...

سلام
آپم بعد از یه غیبت طولانی. برای روز قدس و آزادیی که دیگر غریبه است.
منتظرم

تو که از رو نرفتی! گفتم خجالتت بدم آپ کنم. میام اون تلویزیون رو جلو چشمات سوار توپولوفش میکنم هاااااااااااا
بابا بیخیال شو. دلمون گرفت از بس نبودی

ستاره گفت...

سلام دوست عزیزم

ممنون بابت حضورت در وبلاگ هایم

لطفا آدرس وبلاگ آشنای یار را اصلاح کن

با شعری از پدرم به روزم و منتظر حضور

سبزت

Unknown گفت...

سلام هم سلولی
کجایی؟...پیدات نیست...دلم برات تنگیده...
شاد باشی عجیجم...
به امید آزادی سبز...

majid گفت...

abji neydonam chera nemitonam farsi benevisam??? khob erad nadare to hanooz up nakardi??? khob bade zeshte
in bache kochike mano khord!! amal kardam alan omadam biron tonestam biam pishet
dor az shokhi delam gerefte napors chera napors koja bodi faghat bia in bachehato bebar be oon mobarak ham bego : mard bash ba in geroni daste manoi gozashti to hana???

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

بسم الله
سلام
مجددا شروع کردیم
تشریف فرمایی شما باعث دلگرمی ماست
NARENGESABZ.BLOGSKY.COM سیاسی علمی
NARENJSABZ.BLOGSKY.COM سیاسی خبری تحلیلی

نوشین گفت...

نوروزتان پیروز سال نو بر شما خجسته و همایون باد

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما
با توجه به رحلت پدر مهندس موسوی ماجمعی از وبلگ نویسان سبز بر ان شدیم تا پیام تسلیتی برای مهندس موسوی ارسال کنیم از طرف گروه وبلاگ نویسان سبز. از خیلی از دوستان دعوت به عمل امد ولی ما جوابی نگرفتیم و به دلیل کمبود وقت ما اسم وبلاگ شما را به لیست اضافه میکنیم. اگر ناراضی بودید به وبلاگ
تفنگت را زمین بگذارwww.victor-v27.blogspot.com مراجعه کنید و به ما اعلام کنید تا نام شما را از لیست حذف کنیم.

ناشناس گفت...

دوست عزیز به علت کمبود وقت تنها نوشتیم جمعی از وبلاگنویسان سبز و دیگر به صورت خاص نامی از کسی نبردیم. اگر موافق متن هستید آن را عینا منتشر سازید

جمعی از وبلاگ نویسان سبز در پیامی کوتاه درگذشت پدر مهندس میرحسین موسوی را به ایشان تسلیت گفتند و از دیگر وبلاگ نویسان هم تقاضای مشارکت در انتشار این متن و همکاری در این کار را کردند. متن کامل این پیام تسلیت به شرح زیر میباشد.

به نام خدا
انا لله و انا الیه راجعون
ما همه از خداییم و به او باز میگردیم، با درود بر مهندس میرحسین موسوی رییس جمهور منتخب ملت ایران در انتخابات سال 1388 که برای احقاق حقوق مردم تسلیم مستبدین نشد و به زیر پرچم خود فروختگان نرفت و اکنون در بند استبداد و دژخیمان به ظاهر ایرانیانی به سر میبرد که هیچگونه ارزشی برای ایرانیان قایل نیستند و همچنین با درود فراوان به خانواده ی موسوی که در راه مبارزه برای آزادی مردم ایران از گزندهای گوناگون بی نسیب نمانده اند. ما وبلاگ نویسان سبز که با امکانات حداقلی خودمان و به درجات گوناگون در پی بیانیه ی شما مبنی بر گسترش آگاهی شروع به فعالیت و خبر رسانی و گهگاهی تحلیل و رایزنی در مورد مسایل خبری پرداخته ایم و همچنین در این راه برخی از ما از گزند نیروهای خود فروخته ی حکومتی هم بی نسیب نبوده ایم، درگذشت پدر گرامیتان مرحوم سید میراسماعیل موسوی را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض مینماییم و از خداوند منان برای آن مرحوم طلب آمرزش و برای شما طول عمر با عزت روز افزون را طلب میکنیم.

میرحسین عزیز همه می دانیم که استبداد پایدار نخواهد بود و ما همگی تا روزی که ایران و ایرانی طعم آزادی را بچشد و خود را از بند خود فروختگان و دورویان رها ببیند پشتیبان شما هستیم و بدانید که رسالت ما هیچ چیزی بجز رسیدن به نقطه ی سرافرازی ایران و ایرانی نیست و همینجا اعلام می کنیم که با تمام وجود به کار خود ادامه خواهیم داد و همچنین صمیمانه صبر و استقامت شما را در مقابل سختی های موجود می ستاییم و بر خود می بالیم که در انتخاب خود اشتباه نکرده ایم.

جمعی از وبلاگنویسان سبز


همچنین به یاد داشته باشید منتشر کنندگان این متن شاید به لحاظ سطح تفکر بسیار با هم متفاوت باشند و این تفاوت در متن وبلاگهایشان به صورت آشکار دیده شود اما این نشاندهنده ی تکثر موجود در جنبش سبز است. همچنین یادآور می شویم که جنبش سبز علیرغم اینکه شامل طیف گسترده ای از مردم ایران با تفکرات سیاسی گوناگون می شود اما برخلاف تبلیغات رسانه های حکومتی همگی در یک هدف متحد هستند و آن هم برچیدن دیکتاتوری از داخل مرزهای ایران میباشد.

درضمن این متن تنها مختص به وبلاگ ما و دیگر وبلاگ هایی که به طور همزمان این متن را منتشر ساخته اند نمی باشد و هروبلاگنویس عزیزی که تمایل دارد تا خود را در انتشار این متن تسلیت سهیم دارد می تواند این متن را بر روی خروجی وبلاگ خود قرار دهد. ما وبلاگنویسان امکانات چندانی نداشته و نیازمند یاری یکدیگریم.

باسپاس فراوان